DNV GL - Korea

ISO 26000

ISO 26000 by DNV GL

The guidance standard on social responsibility.

What is the ISO 26000 standard? 

ISO 26000 is a guidance standard and provides recommendations on social responsibility. It will not be a certifiable standard, but rather offers best practices where organizations can adapt the guidelines to their own operation, supply chain and markets.

The standard defines Social Responsibility as the responsibility of an organisation for the impacts of its decisions and activities on society and the environment, through transparent and ethical behaviour that: 

  • Contributes to sustainable development, including health and the welfare of society.
  • Takes into account the expectations of stakeholders.
  • Is in compliance with applicable law and consistent with international norms of behaviour.
  • Is integrated throughout the organization and practised.

The standard is valid for all types of organizations, small and large, governmental, commercial or non-governmental.

Benefits of the ISO 2600 standard

By implementing ISO 26000 you can optimize your internal processes and assure integration between your management systems and your efforts within social responsibility and sustainability.

You can improve your relationship with partners, government, the media, suppliers, peers, customers and the community in which you operate. Risk management is improved as the likelihood of stakeholder conflicts, bad publicity and reputational crises is greatly reduced.

An improved reputation will increase staff morale and the ability to attract and retain workers.

Investors, sponsors and the financial community are also more interested in investing in ethically sound organisations. 

DNV GL - Business Assurance services include:

  • 1-day course introducing ISO 26000 and corporate social responsibility.
  • Mapping of the key areas of social responsibility (1-day workshop).
  • Help to define measures to integrate social responsibility into existing management system.
  • Perform gap analysis in relation to ISO 26000 and suggest improvement.
  • Help to get started or improve the communication of social responsibility​.

Contact us:

Need more information?

Yes, please

Already know what you are looking for?

Request for quote

추가 정보

지속가능한 비지니스 성과의 마련?

지속가능성에 대한 간략한 가이드

ISO 26000

On ISO.org

공평성 선언

DNV GL - 비지니스 어슈어런스 공평성 선언 전문 보기

불만 처리 및 이의 제기 절차 안내

불만 처리 및 이의 제기 절차

교육 프로그램 일정 안내 및 신청

귀사의 경영 시스템의 실행 및 인증 취득에 도움이 되는 다양한 교육과정을 확인하실 수 있습니다.

뷰포인트 (ViewPoint) – 고객 커뮤니티

전세계를 대상으로 고객 설문조사 결과를 확인하실 수 있습니다. DNV GL 과 산업의 전문가 파트너들이 선정한 우수 사례와 글로벌 트랜드에 대해 공유 합니다.

Tomorrow's Value Rating 2016

매년 지속 가능성 분야의 글로벌 리더들에 어떠한 특징을 확인할 수 있는지 평가 보고합니다.

비즈니스 어슈어런스 공식 블로그 – GoingSustainable

지속 가능한 비즈니스 성과를 위해 도움이 되는 뉴스, 트랜드, 아이디어 및 통찰 등에 대해 알아 봅니다.

사업 분야 및 담당자 정보

주요 서비스 현황별 담당자 정보를 확인하실 수 있습니다.

Business Assurance 소개

비지니스 어슈어런스 네이버 블로그

DNV GL 비지니스 어슈어런스 (인증원)의 네이버 공식블로그 입니다. 인증 및 교육 관련한 뉴스, 보고서, 세미나 관련 소식을 안내해 드립니다.

비지니스 어슈어런스 페이스북 페이지

비지니스 어슈어런스 코리아의 공식 페이스북 계정입니다.

Related services you might find interesting: